Психологічна готовність до школи

Вступ дитини до школи – важлива подія у її житті. Діти по-різному переживають її залежно від психологічної готовності. Більшість дітей охоче йде до школи. Такі діти прагнуть  нового – шкільного – життя,  «серйозної» справи, «відповідальних» доручень. Впливає також  можливість піднятися на нову вікову ступінь в очах молодших і зрівнятися в положенні зі старшими дітьми.

З першим в своєму житті шкільним дзвоником діти включаються в навчальну діяльність, яка стає провідною в їх житті на наступні кілька років.

Нова соціальна роль («школяр»!) зобов’язує їх вчасно вставати, приходити в школу, дотримуватися правил шкільного життя, виконувати завдання, незалежно від того, хочеться чи не хочеться це робити. На цьому шляху їм випаде перебороти багато труднощів.

Зрозуміло, що набагато легше буде діткам, які систематично відвідували дитячий заклад – це привчило їх до режиму дня, збільшило досвід спілкування з однолітками (яке не завжди є позитивним), розвинуло навичку виконувати завдання вихователя. Тому порада батькам майбутніх першокласників – знайти дошкільний заклад, в якому дитина могла б тренувати вищезазначені навички.

Традиційно виділяються три аспекти шкільної зрілості: інтелектуальний, емоційний і соціальний.

Під інтелектуальною зрілістю розуміється:

  • диференційоване сприйняття (перцептивна зрілість), що включає виділення фігури з тла;
  • концентрація уваги;
  • аналітичне мислення, що виражається в здатності збагнення основних зв’язків між явищами;
  • можливість логічного запам’ятовування;
  • уміння відтворювати зразок, а також розвиток тонких рухів руки і сенсомоторну координацію.

Можна сказати, що інтелектуальна зрілість, в наведеному розумінні, в істотній мері відбиває функціональне дозрівання структур головного мозку.

Емоційна зрілість в основному розуміється як зменшення імпульсивних реакцій і здатність тривалий час виконувати не дуже привабливе завдання.

До соціальної зрілості відноситься потреба дитини в спілкуванні з однолітками й уміння підкоряти своє поводження законам дитячих груп, а також здатність виконувати роль учня в ситуації шкільного навчання.

Уроки в «Дитячій школі розвитку» спрямовані на розвиток, а  заняття з психологом  – на корекцію усіх цих компонентів психологічної готовності до школи.

Взагалі, під психологічною готовністю до шкільного навчання розуміється достатній рівень психологічного розвитку дитини для освоєння шкільної програми в умовах навчання в колективі однолітків.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

*
*